Deze PVV’ers willen politiek in: ‘Ze noemen me racist, maar ik zet door’

Het kost ze vriendschappen en misschien ligt ontslag op de loer. Toch willen honderden PVV’ers voor hun gemeente de politiek in. Wat beweegt ze en zijn ze bang? Vijf PVV’ers aan het woord.

Toen oud-marinier Cees Raven uit Julianadorp de oproep van Geert Wilders zag om te solliciteren als kandidaat-raadslid in zijn gemeente, zei een stemmetje in zijn hoofd meteen: doen! “Ik ben met pensioen en heb de keuze: lekker achterover hangen in een ver zonnig oord, of nog iets voor mijn land betekenen.”

Cees, vader van een zoon en weduwnaar, kiest bewust voor het laatste. “Ik heb me als marinier 38 jaar voor mijn land ingezet. Dat gevoel dat je iets kunt betekenen voor je land, doet me goed. Als ik namens de PVV in de raad zou kunnen komen, heb ik ook dat gevoel. Daarom heb ik deze week mijn sollicitatiebrief opgestuurd naar de PVV.”

In zoveel mogelijk…

View original post 31 more words

Leave a Reply

